- Måndag - Dan före dan före Kryssningsdan

Vaknade inte upp som jag hade önskat. Trött som en gris när alarmet ringde, vilket jag knappt minns, men sen kom mamma in och sa till mig att gå upp. Hatar att kliva upp när man vill sova vidare, när man verkligen känner att man inte sovit ut ordentligt. Men upp ur sängen tog jag mig till slut och gjorde mig iordning då jag och mamsen begav oss mot Stöde. På väg dit pratade jag med Vårdcentralen för läkaren sa att jag skulle ringa dit och kolla om jag hade några avvikande provsvar men det skulle jag inte tydligen blev jag varse. I halvotrevlig ton sa sköterskan som jag talade med till mig att hon inte får lämna ut information om provsvaren, att läkaren måste bedöma och om det skulle vara något avvikande så kommer det ett brev med posten i min brevlåda någon gång i framtiden. Jävligt diffust svar kring hur lång tid det kan ta innan jag får det i så fall..Passade på att fråga henne om hur lång tid hon trodde att det kunde dröja innan jag får tid på röntgen, enligt henne kan det dröja mellan 3-6 månader innan jag kommer att få det gjort. Kändes verkligen som att få en knytnäve rätt i nyllet, jag orkar inte må så här längre!

När vi väl kom fram till Gammelfarfar blev jag på lite bättre tankar. Var roligt att träffa honom, blir inte speciellt ofta numer. Jag gjorde det jag brukar göra då jag hälsar på honom, fixa hans naglar samt att jag även rakade honom. Han var lika tacksam som han alltid är. Sen åkte vi till mormor och morfar och käkade lite lunch. Surrade på om lite allt möjligt sen kom även kusinvitamin förbi. Sen begav vi oss hemöver igen. 

Mamsen och jag åkte och handlade lite, sen släppte hon av mig i stan så att jag fick sola. Har kännt mig så fruktansvärt blek den sista tiden så kände att jag behövde få lite UV-ljus på mig. Varmt som fan var det, fast skönt också :)

Nu är jag hemma, Evin kommer förbi om inte alltför länge. Blev aldrig så att vi träffades igår då hon blev tvungen att jobba. Men idag ska vi ses. Det enda tillfället som ges innan hon åker till Holland på fredag. Ska bli najst iaf :) Imorgon ska man jobba också, får försöka lägga mig i skaplig tid så jag orkar upp. Ska nog gå bra hoppas jag.

Ha det bra.
På återseende!

*BiG HuGs*

Kommentarer
Postat av: Emelie

jag fortsätter på samma tema darling. dom är dumma i huvudet där! steg två, skriv en insändare i tidningen om dåligt bemötande från primärvårdspersonal!

2008-12-23 @ 10:21:40
URL: http://emeliestankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0