Somnade med huvudvärk, vaknade med huvudvärk

Så jävla störigt. Trodde fan att skallen skulle gå sönder när larmet tjöt 6.00 imorse. Igår kväll kände jag mig tung i huvudet men inte så himla extremt ändå var det. Men imorse var det outhärdligt. Ringde praktiken och sjukanmälde mig. Hade verkligen inte klarat av att vara där idag då det inte är lugnt och tyst för fem öre där. Folk skriker, skäller, skrattar, går med bestämda steg i korridoren som ekar i huvudet på en. Jag hade inte fixat det helt enkelt. Får vara hemma och ta det lugnt idag bara, vila upp mig och se till att må bra imorgon.

Imorgon ska jag ha halvtidsbedömning på praktiken. Så jag måste ju vara där då. Men imorgon mår jag bättre, det är jag helt övertygad om. Känner mig lite nervös inför halvtidsbedömningen faktiskt. Gillar det inte. Känns som om allt fokus är på mig och jag hatar det. "Hur tycker du att det går Ida?" "Är det något som du känner att du behöver träna mer på?" "Känner du dig redo för att snart ge dig ut i arbetslivet på riktigt?" osv...så mycket frågor som man har svårt att svara på...men men, det ska väl gå bra hoppas jag.

Redovisningen av c-uppsatsen igår gick faktiskt bra! Det var två personer som lyssnade på oss (haha) varav en var lärare och den andre var min handledare. Men jag var sjukt nöjd med att det inte var några fler. Tycker inte att det är jätteroligt att prata framför massa folk. Efter redovisningen käkade jag och Olle lunch på Vårdhotellet och därefter begav jag mig till praktiken för att jobba kvällen. Och det gick ju bra måste jag väl säga. Men man jag var verkligen helt slut när jag kom hem, och huvudet var som det var.

Nu ska jag sätta igång en tvättmaskin och sen vila.

Ha en bra dag i all denna snö.
På återseende.

*BiG HuGs*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0