Tid hos läkaren.

Klev upp klockan 8.00 för att kunna ringa vårdcentralen. Folk har tjatat på mig en lång tid nu att jag måste kolla upp mina yrselproblem. Kollade senast blodtrycket igår på praktiken och då hade jag 95/55, detta är mycket lägre tryck än jag brukar ha. Hade ungefär samma tryck för två veckor sedan också så uppenbarligen är det något som inte riktigt stämmer med min kropp. Sköterskan som jag pratade med på Vårdcentralen var mindre rolig om man kan säga så, snackade om att det inte går att göra så mycket åt lågt blodtryck, att det inte är bra att man håller på att ta blodtrycket på varandra på arbetsplatsen och att om jag inte mådde bra så borde jag vara hemma och vila. Jag tolkar hennes kommentarer som att dom inte är intresserad av att ta reda på vad det är för fel på mig, att hon näst intill säger att arbetskollegorna på praktiken inte är kompetenta nog att ta ett korrekt blodtryck samt att hon vill att jag ska ligga hemma och vänta på att yrseln ska gå över och därmed missa praktiken vilket i sin tur skulle leda till ett ej godkänt betyg pga för dålig närvaro. Påtalade för henne att jag inte kan vara hemma och vänta på att detta ska gå över, har jag haft den här yrseln i cirka en och en halv månad så kan jag lika gärna ha den i flera månader till. Hon lät inte nå vidare intresserad av vad jag hade att säga men lät mig ändå få en tid på Vårdcentralen för att träffa en läkare på torsdag kl. 15.00. Så får väl se vad som händer då, hoppas läkaren har någonting att komma med för jag orkar inte gå omkring såhär nå längre..

Nu har Ethii precis åkt mot tågstationen och jag är ensam i hennes lägenhet. Känns redan galet tomt utan henne, hoppas verkligen att denhär månaden går fort. Jag ska nog ta och göra mig iordning snart, plocka undan lite här och sedan åka in till stan och lägga mig i solariet ett tag. Sen måste jag läsa igenom en tunn "bok" om hjärt-och-lungräddning och svara på massa frågor inför morgondagen. Sedan någon gång i eftermiddag måste jag försöka lägga mig och sova i några timmar innan jag beger mig till jobbet. Hoppas jag kan sova bara, annars kommer jag aldrig orka va vaken hela natten.


Näe, nu ska jag göra någon nytta.
På återseende!
Take Care!

*BiG HuGs*


Kommentarer
Postat av: Emelie

men surfitta, skriv en avvikelse på dåligt bemötande! jag ska tammetusan skriva avvikelser på allt när jag väl får börja jobba ordentligt!

2008-12-15 @ 18:08:59
URL: http://emeliestankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0