Trött trött trött...

Tvääärtrött, hela tiden. Igår somnade jag nog vid 22-tiden eller något men ändå när jag vaknade 8 timmar senare så var jag helt död. Konstigt det där med sömnen. Busstaxin som jag ringde och beställde i söndags då det inte går några bussar på söndagmorgon kom och hämtade mig kl 06.39 idag, var på praktiken fram till strax efter 16. Har gått riktigt bra idag, var skitkul med massa skratt. Var på nån restaurang med min handledare och två andra som också jobbade och käkade lunch. Skrattade så att jag fick ont i magen. Sen är det så kul att jag kan förgylla andras dagar med min klantighet. För det är ju inte någon hemlighet att jag är bland dom klantigaste personerna på denna planet, så även idag. Bla idag så började jag att riva ner adventsljustaken i fönstret på stället vi käkade på när jag skulle lägga ner min väska, SÅ TYPISKT MIG! Men dom andra fick ju sig ett gott skratt iaf, och jag med då jag inte kan annat än skratta åt mig själv och mina tokerier. *haha*

Idag har man fått blivit förbannad som ett as på praktiken också. Ska inte gå in nå närmare på det men det är tragiskt hur dåligt det kan fungera mellan kommunerna och landstinget. Nog om det. Sen fick jag beröm av en skötare idag också, var lite roligt. Han sa från ingenstans att han tyckte att mitt sätt att arbeta med patienterna var skitbra samt att jag har mycket "skinn på näsan" som jag använder på rätt sätt. Kändes kul att få en sådan fin kommentar ifrån ingenstans :) Han sa även att han tyckte att jag var som "gjuten" (vet inte hur det stavas?) att jobba inom psykiatrin. *tihi* Känns ju bra att man får höra det då det är där jag vill jobba. Shit assåh, snart är jag fan klar. Galet ju....

Efter praktiken åkte jag hem till Ethii där jag nu befinner mig. Ethii var hos några vänner när jag kom och då passade jag på att lägga mig för att sova några timmar då jag måste försöka vrida tillbaka dygnet om jag ska orka vara vaken imorgon natt då jag ska jobba. Ethii väckte mig strax innan åtta men jag känner fortfarande att jag lätt skulle kunna somna om igen.

Min lilla Ethii ska åka ifrån mig imorgon :( Hon åker till Norge och kommer att vara borta en hel månad. På min examensdag kommer hon hem (dvs 15/1), galet mycket jag kommer att sakna henne. Fast är grymt glad för hennes skull att hon fått jobb som sjuksköterska, äntligen! Och vad tusan, en månad kommer att gå fort. Snart är vi nära varandra igen, då Ethii med arbetserfarenhet som leg. sjuksköterska och jag som färdigutbildad!

Näe, nu ska jag passa på att umgås med min ängel. Kramas och mysa galet mycket för en hel månad framöver. 

Take Care!
På återseende!

*BiG HuGs* /
En galet trött Ida..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0