Skööööönt

Livet känns för en gångs skull rätt så bra...känns nästan konstigt...har nog inte känt att jag mått bra under en lång tid, men nu känns det iaf helt okej :) *lättnad*

Jag tror att mycket har att göra med att jag nu är ute på praktik och jag trivs så sjukt bra! Personalen på avdelningen är verkligen helt underbara, sånna goá människor! Att verkligen känna sig välkommen och inte behöva ha den känslan som man kan känna ibland som om man är i vägen eller att folk inte pratar med en, det problemet existerar inte på den här avdelningen, såå skönt! Och jag känner en sån lättnad då jag från och till under min utbildning tvivlat på iaf jag verkligen vill bli sjuksköterska men nu vet jag att det är värt det, helt klart. Det som jag trott att jag vill arbeta med hela tiden vill jag verkligen arbeta med, jag känner att jag funnit min plats. Det är arbeta inom psykiatrin. Många skräms av ordet psykiatri....och det är beklagligt att samhället har en sån vriden syn då det gäller psykiatrin....det är människor det oxå, inte "farliga psykopater" som många tror....bara så ni vet :)

Ikväll blir det troligen utgång med några klasskompisar och deras vänner från hemstäderna....ska bli skoj. Man träffas så himla sällan numer vilket är sååå tråkigt. Det är så många gånger man önskar att man bara kunde klyva sig själv i flera bitar för att hinna med det man vill....dygnets 24 timmar räcker helt enkelt inte till...

Jag blir lite lättad då jag märker att jag kan se positivt på saker och ting fortfarande och inte bara se mörker och att allt går "åt helvete" hela tiden, jag har stundvis känt så nämligen...men nu känns det som sagt rätt hyffsat :)

Ta hand om er allihopa och ha en trevlig helg! Var rädda om varandra!

*BiG HugS* / Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0