Börjar bli lite nervös...

...För praktiken som börjar imorgon. "Pirret" börjar virvla runt i min kropp, tänk om jag inte klarar av dom här åtta veckorna, tänk om det inte alls kommer att bli så bra som jag föreställt mig att det kommer att bli?!? Tänk om jag inte alls kommer överens med de personerna som jobbar på avdelningen, tänk om jag gör något galet fel? Näe usch, måste "ruska av" mig dom här tankarna, jag måste försöka att tro att det kommer att bli bra. Och jag måste göra allt som står i min makt för att det ska bli bra, det måste bli bra! Jag vill ju bara bli färdig sjuksköterska nu för tusan, och det borde inte kunna bli dåligt med tanke på att jag faktiskt ska få göra min sista praktik inom det område som jag faktiskt vill arbeta inom, nämligen psykiatrin.

Jag är lite nervös
för att jag aldrig har träffat någon person som är riktigt psykotisk tidigare, jag vet inte riktigt hur man ska bete sig, fast samtidigt, har ju hela dagen på mig att plugga och läsa på. Sen så har jag ju en handledare som jag ska kunna vända mig till och fråga. Känner mig dock lite orolig att den här snubben som ska "lära upp" mig under dom kommande åtta veckorna på något sätt förväntar sig att jag ska kunna så mycket redan då han vet att jag jobbat inom psykiatrin ett tag nu. Men det känns som om det är en helt ny värld inom psykiatrin som jag kommer att kliva in i imorgon. Men det kommer att bli bra, pusta ut Ida och gör det bästa av situationen! *Pustar ut, tror jag*

Nu ska jag ta och börja städa och dona lite här hemma, städa rummet och bädda rent i min säng. Sen får vi se vad det blir mer. Kallt som tusan i den här lägenheten, fryser ständigt, men om jag städar på som tusan så blir jag nog varm i kroppen. Först ska jag dock försöka att få tag i min farmor som jag inte pratat med på länge nu, få se om jag lyckas nå henne idag, i fredags var det omöjligt.


Ha en trevlig dag gott folk!
På återseende!

*BiG HuGs*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0