GODKÄND!

Fy fan vad nervös jag var idag på förmiddagen! Satt i klassrummet och höll på att frysa ihjäl. Satt och skakade, sen vet jag inte om jag skakade pga att jag frös eller för att jag var nervös. Hehe. TOK.
Men det gick ju helt okej. Och både jag och Olle visste väl att vårt arbete inte var världens bästa så vi förväntade oss nästan att bli sågad helt och hållet men det blev vi faktiskt inte :)

Visst sa opponenterna saker som de inte tyckte var alltför bra, och jag håller i princip med dom om allt. Men man känner liksom att man ändå lagt ner så mycket tid på den där uppsatsen, ändå blev den inte så bra som man kanske önskat. Men just nu känner jag; Skit samma, det är över! Vi har fått Godkänt och det känns som att det är huvudsaken. Jag har inte varit den som strävat efter att få högsta betyg under den här utbildningen för då skulle jag slita ut mig helt och hållet vilket jag inte känner att det riktigt är värt. Jag har hela tiden prioriterat att bli godkänd i de olika kurserna för det är ett måste liksom, man har inte mycket till val. Sen känner jag att jag prioriterar att använda de kunskaper jag skaffat mig och på så vis arbeta och göra mitt jobb på ett bra sätt som färdig sjuksköterska. Det känner jag är det som är det viktiga, att vara en bra sjuksköterska. Vilka olika bokstäver som sedan kommer att stå i mitt betyg känner jag spelar mindre roll. Jag hoppas inte att alla personer som anställer folk enbart ser till betygen utan att de ser hur man är som person också. Bara för att man har fina betyg betyder det inte att man är den bästa eller ens duktig på det yrke man utbildar sig till, tycker jag iaf...

Har varit nere på stan och fikat med Vickis, Emelie och Jasmina. Var jättemysigt att få sitta och surra lite med flickorna. Har även köpt en vinterjacka så att jag ska kunna överleva kylan som vintern kommer att bjuda på. Jazz och jag gick runt och kikade lite på stan sen en sväng, så mysigt att bara gå omkring och glo på massa prylar och bara surra en massa.

Köpte även hårfärg så nu ska man ta och färga håret, förhoppningsvis så blir färgen mycket bättre en den/de jag har nu. Ser ut som fan i håret som det är nu. Men förhoppningsvis så ska det bli ändring på de. Näe, nu är det färgningsdags!

Ha de så bra!

*BiG HuGs*

Kommentarer
Postat av: Britt-Marie

GRATTIS IDA. Jag visste väl att du skulle klara uppsatsen. Godkänt är väl bra. Hoppas att jag får läsa den någon gång.

Du blir en bra sjuksköterska det är jag helt övertygad om, du är en bra människa och det är det viktigaste. Hoppas att du kommer till Göteborg snart och hälsar på. Längar efter dig och din syster. KRAM från mig. Älskar dig

2008-11-05 @ 09:53:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0