Då har ännu en vecka passerat..

Återigen söndag, känns som om veckorna bara flyger förbi, och i och med det så betyder det att tiden för slutdatumet för c-uppsatsen kommer allt närmare. Stressande tanke?...Kan man lugnt säga...*suck*

Så vad har man haft för dig sen man skrev sist?...kommer inte riktigt ihåg när jag skrev sist men det var väl någongång under veckan om jag inte minns helt fel. Har jobbat en del, jobbade kväll i onsdags och natt i torsdag. Skoj som alltid att vara på jobbet :) Ska även dit imorgon bitti och jobba några timmar innan jag drar ner mot skolan och sätter mig och pluggar. Det är väl det livet jag kommer att ha nu de närmaste veckorna om jag och min studiekamrat ska bli klar med c-uppsatsen, plugga plugga plugga. Så om hjärnan nu känns som potatismos så vill jag inte ens tänka på hur det kommer att kännas om några veckor...Men va fan, andra har överlevt och klarat detta så då ska fan jag också göra det! Bara att kämpa på som gäller.

I fredags hade man en lugn hemmakväll tillsammans med mamsen, syster och Ethii. Micke deltog också en stund efter att han varit på hockey. Kollade på Idol och sjöng lite Singstar, lade oss rätt så tidigt då man begav sig mot Umeå på lördag morgon. Ställde klockan på 8.00 då man skulle kliva upp och "spöka" ut sig för att låta syrran fota "modellen" (moi) till sin skoluppgift, Men shet vad kallt det var alltså, trodde att jag skulle gå sönder av kylskador men man överlevde, nätt och jämt som det kändes. Så det ska bli intressant att se vad syster fixar och gör med alla dom katastrofala bilderna som hon tog på mig, återstå att se. Men spännande ska det bli att se vad hon ådstakommer :)
Resterande tid av lördagen spenderade jag till och från Umeå. Seriepremiär i innebandyn för laget som syster spelar i. Slutade tyvärr med förlust. ..

Idag har jag och familjen varit i Stöde och hälsat på släkten. Hälsade först på gammelfarfar en sväng och fikade lite med honom samt att jag som jag alltid brukar göra fixade naglarna på honom. Så kul att göra något för någon när man får en sådan oerhörd tacksamhet för något så litet. Sen åkte vi vidare till mormor och morfar och fikade än en gång. :P
Idag fyller även en av mina kusiner år så vi åkte till honom och grattade honom en sväng också. Grattis på 19:årsdagen Alexander! Sen åkte vi åter till mormor och morfar och käkade middag samt bokade kryssning till Helsingfors som vi kommer att åka på 24/12. Ska bli nice att åka bort under julen, julen är ändå inget som någon av oss är intresserad av att fira. Men det kommer garanterat att bli trevligt.

Nu är man hemma och sitter och fryser som ett asplöv. Fattar inte hur man ska klara av kylan som kommer med vintern när man nästan fryser ihjäl redan nu när det inte ens är minusgrader.  Men men...ska väl klara av denna vintern också som alla andra.

Skulle vilja åka ner till Göteborg och hälsa på någonting snart, saknar alla där nere. Känns lite frustrerande att inte ens kunna kolla på ett datum då man skulle kunna åka dit pga att jag inte har en aning om hur det ser ut i skolan framöver. Men någonting ska det väl bli hoppas jag, om inte alltför länge,,,

Nu ska jag umgås lite med Evine som är på besök. Men ha det så bra så skriver jag någonting igen framöver om jag inte blivit alltför snurrig av allt plugg :P

*BiG HuGs 2 Ya AlL* /Antbridge

P.S. Älskade vänner; jag har inte glömt bort er, har bara mycket att stå i just nu. Men jag tänker på er, tro inte annat! Love You!


Kommentarer
Postat av: Vickis

Puss på dig hjärtat!

2008-10-06 @ 13:05:23
Postat av: Emelie

ska vara på 51. är inte alls pepp för imorn :/. men det känns säkert bättre väl där. saken är att det känns helt piss att göra c-uppsats och praktik samtidigt. har ingen motivation samtidigt som jag har all motivation. vi får se hur det slutar :(. hur går det för er? är ni klara med artiklarna än? vi kanske skulle kunna försöka sammanslå en fika någon dag? puss.

2008-10-07 @ 00:14:59
URL: http://emeliestankar.blogg.se/
Postat av: Diana

Åh herregud, är han redan 19?! Jag vet inte jag han var ju... gud vad tiden går fort.

2008-10-09 @ 21:25:27
URL: http://annadianas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0