Jävla förbannade skit!

Fan, fan, FAN!
Jag som kände mig bättre igår, och var inställd på att jobba idag.
Sen igår eftermiddag bara tvärvände det.
Mådde skitdåligt, tog tempen som visade 38,7.
Fuck.
Ringde till jobbet och informerade om hur läget låg till.
Hostade så att jag trodde att jag skulle gå sönder igår kväll/natt/imorse.
Har hostat så jävla mycket så att jag kräkts.
Vaknade halv sju imorse och kunde inte somna om.
Bara hostade, hostade och återigen hostade.
Ringde vårdcentralen klockan åtta då dom öppnade, dom ringde upp tio över.
Jag fick en tid klockan tio.
Läkaren var trevlig, ställde lite allmänna frågor och lyssnade på mina lungor.
Tyckte inte att det lät nå vidare bra.
Fick gå bort till Lab där det togs snabbsänka.
Fick gå tillbaka till läkarens väntrum för att se vad det skulle bli för behandling.
Han kallade in mig och såg fundersam ut.
"Du har lunginflammation"
Kåvepenin (antibiotika) och Cocillana (hostmedicin) skrevs ut.
Jag blev beordrad att vara hemma och vila över påskhelgen i alla fall.
Jävla skit.
Aja, är bara att försöka att kurera sig.


Just de, ringde även till Vårdcentralen igår. Kvinnan jag pratade med då sa följande: "Ta Alvedon var femte till var sjätte timme, drick mycket vatten och vila så ska du se att du mår bättre snart. Det är troligvis influensan som du drabbats av". Och då sa jag ändå till henne att jag hade en fruktansvärd hosta och att jag inte kunde andas normalt. Men hon tyckte att jag kunde gå till Apoteket och köpa en receptfri hostmedicin. Jävla kärring.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0