Tillbaka i Sundsvall

Vid halv nio åkte Majk från hotellet. Beställde en taxi som skulle komma och hämta upp mig klockan tio då jag skulle åka in mot stan då. By the way måste jag bara säga att folk på hotellet har verkligen kollat på mig som om jag vore en prostituerad, trots att jag gått omkring i mjukiskläder. Usch vad det kändes konstigt alltså. Och lite skrattretande på samma gång. Haha

Väl inne i stan så virrade jag omkring som en yr höna. Men jag hittade affärer och det blev en hel del inhandlat, bla ett par jeans, två koftor, några tröjor/linnen, en klänning, två väskor, hårband, solglasögon mm. Underbart det är att spendera pengar egentligen! Så himla kul :) Kul att kunna unna sig själv en shoppingdag någon gång ibland. Vill dock inte kolla på kontot och se efter hur mycket pengar jag har spenderat men samtidigt så får det vara värt det. Jag hade en trevlig stund för mig själv, skönt att gå själv och inte behöva komma överens med någon annan vad man vill kolla på och inte. Lite alonetime liksom :)

Gjorde dock bort mig rejält på en affär. Hade varit på McDonald's och handlat en hamburgare, milkshake och en liten kaffe. Sen såg jag den här affären som inte finns i Sundsvall men som fanns när jag var i Norrköping som har massa snygga grejer. Blev så exalterad och samtidigt stressad över att Majk skulle komma och hämta upp mig så jag la ner hamburgaren i en påse och sedan bar jag kaffet och milkshaken in i affären. Staplade kaffemuggen på den andra, försökte gå och kolla runt försiktigt men eftersom att jag är den klantigaste människan på denna jord så lyckades jag såklart att tappa kaffemuggen på ett bord där det låg tröjor och annat (skvätte kaffe på dom) plus att kaffemuggen sedan studsade ner på golvet och alltihopa for ut! Jag blev så sjukt jävla nervös, kollade runt omkring mig och det var ingen som såg något. Även att jag då låtsades som om det inte var jag utan kutade in i ett provrum och testade lite kläder. Då jag kom ut därifrån så stod två som jobbade där och torkade golvet och jag gick snabbt förbi utan att säga något och ställde mig i kassan för att betala. Jag trodde inte själv detta om mig själv, att jag bara skulle "smita". Men jag blev orolig att jag skulle åka dit på att betala för dom kläderna som det hamnat kaffe på och det hade jag ingen större lust med. Men usch och fy på mig. Inte alls bra. Och jag skäms litegranna. Nu vet jag varför man inte ska gå omkring med mat och dryck i klädesaffärer i alla fall!

Strax innan två kom Majk och hämtade upp mig och vi lämnade då Västerås. Bilresan hem var ganska seg men nu är jag i alla fall hemma igen. Men det var en trevlig och uppskattad tripp i alla fall, och även välbehövlig tror jag. Roligt att bara vara med Majk någon gång också, händer inte speciellt ofta.

Näe, nu blev detta ett jättelångt inlägg. Dags att avrunda. Nu ska jag visa mamsen vad jag handlat sen ska vi spela Skip-Bo. Imorgon blir det jobb, 9.45-21.

På återseende.
*BiG HuGs*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0