Härlig helg

Har varit underbart med helgens ledighet. Fredagen var hur trevlig som helst. Vid halvsjusnåret mötte jag upp Tore, Teo och en kompis till dom på Stadshuset uteservering. Vädret hade varit lite halvdåligt men då vi satt där var det hur skönt som helst. Satt och drack öl och pratade och skrattade en massa. En hur trevlig kväll som helst enligt mig. Måste absolut göras om någon gång. Jag drog väl hem vid halvtvåtiden eller något sådant. Då var man nöjd efter att ha varit vaken sedan halvsex.

Igår var det sovmorgon. Mamsen, eller om det var Majk ringde och väckte mig vid elvatiden eller något. Dom hade tvättat bilarna ute i Nolby och tänkte plocka upp mig på hemvägen. Jag skyndade mig att plocka ihop grejer så jag kunde fixa mig iordning hemma hos dom innan kvällens bravader. Dom kom och vi var hemma och myste. Passade såklart på att ta ett bad där man även låg och sov ett tag så när jag klev upp såg jag ut som ett stort russin. Men skönt var det. Håret krusades med min nya krustång, kvällens outfit fick snyggas till på strykbrädan och sminket fick fräscha till mitt ansikte. Sedan var man redo att dra mot Bosvedjan och Victoria på grillning och förfest. Var lite småtrött vilket även dom andra tjejerna som var där var efter hårt festande. Men vi kom igång och hade det mycket trevligt. Sedan begav vi in mot stan. Drog till Oscar's och sa hej till mamsen och Majk, sedan in på gatufestområdet. Vi hamnade i ett öltält där två cider (smakade saft) fyllde min mage. Satt och surrade, kollade på folk och frös. Jag tror att det var en kombination av den utspädda cidern och kylan som fick mig att fatta beslutet om att överge tjejerna för att dra till Oscar's och värmen.

Så blev det och jag messade till Majk då jag var på väg. Min blåsa höll på att explodera och paniken kom över mig lite då jag såg den sjukt långa kön för att komma in. Tur som man hade så slapp jag att stå i den då Majk "fixade in mig". Tack för det! Var många välbekanta ansikten där inne och jag hade en hur trevlig kväll som helst. Drack drinkar, surrade med folk, dansade litegrann och bara njöt av en supertrevlig kväll. Plötsligt var klockan tre och jag tänkte bege mig hemöver. Dock fick jag två dalmasar efter mig som tyckte att vi skulle på efterfest. Så blev det dock inte utan istället hoppade jag in i en taxi med mamsen och Majk. Taxichauffören var mindre trevlig men hem till dom tog hon oss i alla fall. Sen tog det inte många minuter innan man låg och sov i soffan.

Idag kom mormor och morfar förbi och hälsade på familjen. Trevligt att träffa dom även om jag var galet trött och inte sa så mycket. Sen kom äver morbror och yngsta kusinen. Dom åkte och jag somnade om i soffan. Har sedan varit i Nolby och ätit middag hos Majks päron. Efter det släppte mamsen och Majk av mig hemma. Fortfarande supertrött så tog inte lång tid innan jag somnade. Vaknade vid tio någon gång och nu vettefan hur jag ska sova inatt. Men det löser sig.

Imorgon blir det att kliva upp och städa. Ska kolla om det är ledigt i tvättstugan också tänkte jag. Klockan ett ska jag infinna mig på torget där jag ska träffa "pappa Bosse" för att äta lunch. Ska bli trevlgt. Imorgon eftermiddag ska jag träffa Amanuel (Ethi's bror). Kommer att bli en nice dag. Min hemtelefon börjar att fungera imorgon (om jag nu lyckas koppla in den). Kanske lilla mamsen har lust att hjälpa mig så att det blir riktigt gjort? Aja, nu ska jag inte skriva nå mer...Ciao



Jag i fredags.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0