Äntligen har man soffbord

Var med mamsen på hennes småpluttars skolavslutning. Massa små spralliga filurer i 6-7:årsåldern som var så söta och fina. Var trevligt. Jävligt kallt stundvis men man överlevde. Och jag hade det trevligt. Efter avslutningen blev det smörgåstårta och kaffe med alla lärarna på mamsens skola. Sen gick mamsen och jag till syslöjdssalen och sydde upp mitt duschdrapperi. Efter det åkte vi mot Siba där jag skulle köpa Boxerpaket så att man har några kanaler att kika på. Då mitt vardagsrumsbord varit på vift i massa veckor så gick vi in på Boom där jag köpte det och kollade om det kommit fram, och guess what, det hade kommit! Dom hade precis lastat av det från en bil. Så finally fick jag mitt bord. Köpte två sittpuffar som jag får ha temporärt tills min soffa kommer. Dom var också fina. Så idag har man spenderat ytterligare massa pengar....

Sen åkte vi till lägenheten och monterade ihop bordet. Snyggt är det. Jag gillar det verkligen! Sen passade jag på att dammsuga och torka av golven också. Duschdrapperiet är på sin plats och nu även badrumsmattan efter min städning. Det ser verkligen ut som ett helt annat badrum nu än då det stod tomt, då var det skitfult. Nu ser det helt okej ut. Me like it. Mamsen (till största del) satt även upp min hallspegel så nu sitter den där den ska också. Saker och ting börjar att arta sig. Och som jag skrivit tidigare, på söndag går det sista flyttlasset. Då lämnar man radhuset i Granloholm och flyttar in i vindsvåningen. Kommer att kännas skitkonstigt från början, det är jag helt övertygad om. Men det blir nog bra ändå. Blir lite stressad över att man helt plötsligt "hoppat in i vuxenlivet". Att man lämnat tryggheten med att vara barn med allt vad det innebär. Men det ska nog gå bra. Jag borde klara det, jag måste...

Sen ligger även min fina turkosa luggmatta på sin plats under vardagsrumsbordet nu också, den är läcker! I'm diggin' it! Nu sitter man hemma och gör inte speciellt mycket. Mamsen och majk har lagt sig i sängen. Jag sitter i vardagsrummet. Ska väl gå upp och lägga mig i sängen också så småningom, men inte än. Det är trots allt jobb 9.45-21 imorgon....




















Jag saknar dig... v

Kommentarer
Postat av: Vickis

Låter som att jag kommer bli avis på din kanonfina lägenhet, du är grym på inredning, tror starkt på ditt turkosa tema!

PUSS

2009-06-13 @ 15:15:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0