En bra, men stundvis mindre rolig, dag

Idag har jag dammsugit, dammat, torkat golven och städat badrummet. Så nu är det rent här i alla fall. Höll på att bli tokig igår då det fastnade massa smuts under mina strumpor, usch och fy. Gillar inte sånt. Sen fick jag i alla fall finbesök av min älskade Jasmina, underbart att träffa den gullungen igen då det känns som år sedan sen sist. Riktigt nice.


Vi var först hemma hos mig och drack en kopp kaffe och surrade lite, sen drog vi in mot stan. Jag var tvungen att köpa ett nytt batteri till min bankdosa så vi drog till Clas Ohlson där det, samt en väggklocka, batterier och en kortlek inhandlades. Sen var vi förbi Apoteket samt lite andra affärer då Jazz köpte presenter till hennes systerdotter som fyller ett år här i dagarna. Själv köpte jag även en kaffeburk, kaffemått, en sockerburk samt hårspray. Sen blev det fika (eller sallad för min del) på Coffee House hos käraste Nadia. Mycket trevliga timmar tillsammans med en av dom absolut underbaraste människor jag någonsin träffat i mitt liv; Jasmina. En så godhjärtad, ärlig, trevlig, omtänksam tjej som henne finns det inte många av. Jag litar verkligen på dig fullt ut och finns alltid här för dig, always.

Sen klockan fem var det dags för handledarutbildningen med mamsen på körskolan. Var inte direkt peppad och blev inte heller nå mer peppad under dom tre timmarna jag satt där. Istället fick mina naglar ta smällen för den "onödiga" informationen eller vad man ska kalla det. Det var inte alltför roligt och jag tycker verkligen synd om mamsen som gick denna utbildning för andra gången. Stackare.

Efter att jag fick skjuts hem så kom Majk förbi mig för att hjälpa
mig att få ordning på tv:n och dess kanaler då vi inte lyckades
igår. Med en antenn som Majk köpte idag gick det efter mycket
om och men mycket bättre. Nu har jag mina kanaler och kan
kika på tv som "vanligt folk". Tack för hjälpen.

Har även haft finbesök av underbara arbetskollegan Suzann som jag numera bor granne med. Och med sig hade hon en fin påse med massa turkosa saker i, hur gullig är inte hon?!? Fick en flaska vin (som vi delade på), två vinglas, en turkos duk, en krukväxt, ljus och ljusfat samt fina turkosa servetter. Och sist, men absolut inte minst (snarare tvärtom), fick jag en jättefin och rolig dikt som hon skrivit till mig. Blev ju nästan tårögd. Tack snälla du. Hade en mycket trevlig stund tillsammans med henne med massa snack. Gillar den kvinnan skarpt.

Har för ett tag sedan, via webcam, guidat Ethi i min lägenhet. Haha. Det var rätt roligt och inte alltför lätt kan jag lova. Nu har hon i alla fall fått en bild av hur lägenheten ser ut. Och det var hon tacksam över hjärtat mitt. Saknar hon så galet mycket.

Imorgon får jag besök av två andra underbara flickor, Vickis och Turid. Jag ska bjuda på lite fika har jag tänkt. Vi får se hur det går. Haha. Ska bli underbart att umgås med dom i alla fall. Och sen kanske lillasyster gör mig sällskap imorgonkväll. Jag hoppas.



Sorry för ett så långt inlägg. Var inte tänkt att det skulle bli så mycket bokstäver.
Ha det!





Måste vänta i cirka två veckor innan jag får hemnummer.
Sen blir det förhoppningsvis prat, prat o mer prat i luren.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0