Midsommafton och midsommardagen

Jobbat båda dagarna. Till fyra igår och till nio ikväll. Det har gått bra. Jag och en patient har städat taket i rökrummet. Sjukt jävla jobbigt och sjukt jävla äckligt kan jag lova. Taket var brunt av nikotin, nu är det vitt. Fan vad vi kämpade och resultatet blev väldigt bra måste jag säga. Bra intiativ av oss. För övrigt så har det varit grymt lugnt på jobbet. Ledig imorgon vilket känns väldigt skönt måste jag säga. Ska sova ut och sedan klockan tolv är det tvättstugan som kallar på mig.

Midsommaraftonen var lugn. Sov två timmar då jag kom hem från jobbet. Sen kom Negin och Eva och hämtade upp mig. Dom käkade på Max och sedan drog vi till Petersvik och mötte upp massa andra folk. Blev inte där någon lång stund utan åkte sedan vidare till Bredsand där Albon och Co var. Folk blev fulla medan jag, Negin, Pantea och Eva var nyktra. Det var en trevlig kväll ändå måste jag säga. Var hemma vid tolv.

Midsommardagen har varit ännu lugnare. Jobbade som sagt till nio, missade bussen så det blev en promenad hem från jobbet. Efter femtio minuters promenad var jag hemma, blev ett stopp på Statoil då min urinblåsa höll på att spricka. Rekommenderar er inte att dricka massa kaffe för att en kort stund senare vandra efter bilvägen utan toalett i sikte. Skoskav fick man också på högra hälen. Inte najst.

Nu blir det till att kika på någon film tror jag. Som det känns nu så kommer jag inte att orka vara vaken så jättesent ikväll. Men det där kan vända snabbt. Behöver i alla fall inte känna någon stress över att "måsta somna" då jag kan sova till halvtolv imorgon i alla fall. Men vaknar säkert åtta. Skulle inte alls förvåna mig.


Bild från en förfest i slutet av maj iår. Roliga människor dom där :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0