Sol, birsta, kycklingfärgat hår med mera

Mamsen och jag kom överens om att vi skulle höras vid nio imorse. Detta för att se hur vädret var och då hon ringde imorse klockan nio så var det najs väder. En stund senare kom mamsen och hämtade upp mig och vi åkte ut till alnö och vindhem. Där var vi och hade det mysigt i några timmar och sedan begav vi oss mot birsta. Jag har äntligen köpt en krustång som jag så länge velat ha. Sedan köpte jag slingmedel (blekning), lite förlängningssladdar eller vad man kallar det, såna grejer som man fäster sladdarna på väggen med för att de inte ska "fara runt". Yes, jag är sämst på att veta namn på olika prylar och även på att beskriva dom, men men, skitsamma. :) Blev även en liten sop samt glansmedel till håret. Sen begav vi oss hem till päronen och syster.

Hemma hos dom fick mamsen världens städryck och började städa för fullt. Jag var rätt slut och hade inte någon större lust och städa utan kikade lite på tv i soffan. Sen då Majk kom hem så förvandlades man till frisör-ida då han var lurvigare än lurvigast i frisyren. Nu är det ordnat i alla fall, "lurvet" är borta. Sen kom en fönsterputsare och då blev det fullt ös. Syster och jag fixade middagen och sen var det dags för mamsen att slinga mitt hår. Hemskt som tusan, inte alls som sist då jag blekte slingor. Utan nu blev det verkligen gult och jag såg förjävlig ut. Mamsen toppade mig även lite. Tack så jättemycket för hjälpen!

Så innan vi sedan åkte hem till mig så blev det en sväng förbi Ica Kvantum. En ny hårfärgsförpackning inhandlades, sedan begav vi oss hem till mig. Majk var glassugen så han följde också med. Glass åt vi och sen hjälpte mamsen till att fixa med att spika fast sladdarna. Efter det begav dom sig hemöver. Jag har färgat håret, duschat och plockat undan lite här. Nu ska jag snart krypa ner i sängen. Jobbar kvällen imorgon.

Här är en bild på världens absolut bästa mamma.
*Massa kärlek*


P.S. Hårfärgen blev mycket bättre. Hade ju önskat att bli lite ljusare, men nu är det brunt i lite varierande nyanser. Men det ser i alla fall helt okej ut, tycker jag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0