"Home" in the G-hood

Då var den första arbetsdagen för denna vecka avklarad. Jävligt seg, men rolig dag kan den beskrivas som. Dock skönt att den är över. Och det känns skönt att vara ledig imorgon. Att få sova ut. Att inte behöva kliva upp 05.30 som jag gjorde idag.

Mamsen hämtade upp mig efter jobbet. Åkte till Ica kvantum och handlade lite grejs till middagen. Blev en kyckling/ceasarsallad. Mums. Sen rulltårta med grädde och färska jordgubbar. Sen gick självaste födelsedagsbarnet och la sig vid halvåttasnåret någongång, mamsen slumrade till i soffan, jag surrade i telefon och syster åkte till min lägenhet med Denice. Haha, sociala familjen kan man kalla oss. Fast det är ändå mysigt med att bara veta att det finns fler personer som man älskar och håller kär under samma tak som man befinner sig under på något sätt. Även fast jag tycker att det har gått mycket bättre än jag trodde att det skulle göra att bo själv så är det mysigt att komma "hem" och träffa sötnosarna. Sen passade jag såklart på att ta mig ett bad då jag ändå var här. Hade inte en tanke på det igår, men idag blev det av. Najst var det kan jag lova!

Så nu befinner jag mig alltså hos familjen i g-hooden. Ligger nere i soffan och kollar på CSI Miami och kikar runt på datorn. Ska dra ner de persienner som finns i vardagsrummet så att jag inte vaknar så tidigt av dagsljuset lysande rakt i fejan på en. Man måste passa på att sova då man kan. Sen blir det en snabbis på stan imorgon då jag måste förbi Apoteket och köpa mjukgörande kräm mot min eksem som verkar vara påväg tillbaka. Gillar inte. Sen kommer syster förbi på middag imorgon. Mys ska det bli.

Näe, blev lite långt det här inlägget.
På återseende.

P.S. Ringde och efterlyste min soffa idag också. Förhoppningsvis och som dom säger så verkar det som att jag ska få den någon gång under nästa vecka. Får veta mer på torsdag. Håll tummisarna. Vill ha den nu!...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0