Dålig start, bra dag och kväll, jobbig "senkväll"

Dagen började skit rent ut sagt. Beställde en busstaxi i fredags som skulle komma och hämta upp mig 06.21 idag för att köra mig mot jobbet. Ställde om min klocka igår på jobbet, kollade på den imorse då jag gjorde mig iordning. Gick utanför dörren då klockan var strax innan tjugoöver och då jag sedan kollar på min mobil då jag står vid busshållplatsen så visar den 06.23. Helvete tänkte jag! Taxin kanske var sen tänkte jag, stod och väntade fram till halvsju, ingen taxi dök upp. Tog då och ringde efter en vanlig taxi då jag på något sätt var tvungen att ta mig till jobbet, bara att då jag lagt på luren så kommer jag på att min syster har mitt bankomatkort och plånboken är utan kontanter! Ringde i panik till jobbet för att höra om någon hade pengar att lägga ut så länge men istället sa min underbara arbetskamrat (räddaren i nöden) att jag skulle ringa och avbeställa taxin och att han skulle komma och hämta mig. Så jag gjorde som han sa och försökte lugna ner mig och efter mycket om och men så kom jag till slut till jobbet. Var rätt övertygad om att hela dagen skulle bli förstörd tack vare denna händelse men så blev inte fallet.

Har haft en riktigt toppendag på jobbet faktiskt! Trots det grislånga arbetspasset och att jag stundvis var riktigt trött så hade jag det roligt, fick skratta en hel del samt att jag fick delta i mycket intressanta diskussioner. Blev dessutom kallad för en "rolig bitch" *haha* Den beskrivningen stämmer nog rätt bra överens med hur jag är, men jag är ingen bitch om jag inte har anledning till det så att ni vet! :) Näe, det har faktiskt varit riktigt roligt att jobba i helgen. Nice!

Sen blir det väl som alltid då man kommer hem. Man tänker en massa som får en lite nedstämd. Men det är ju lite av hur min vardag ser ut, blir "depp" på kvällarna men på morgonen är det borta igen. Inte bra för mig att sitta ensam för mycket tror jag. Kommer verkligen tvinga folk att vara med mig då jag flyttar. Eller så går det bra ändå bara jag vänjer mig, återstår att se.

Imorgon är jag ledig från jobbet. Får se vad jag hittar på. Ska i alla fall bli underbart att sova ut och jag ska inte ställa någon klocka utan sova tills jag vaknar. Sova är underbart! :) Näe, nu ska jag stänga av datorn och släcka belysningen för att krya ner i sängen och kolla på tv innan jag slår igen ögonlocken.

Natti natti!

*BiG HuGs*



Fan vad jag saknar dig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0