Ett ljus i allt mörker?

Förbannade nästäppa. Min näsa har bråkat med mig hela dagen. Sen har jag nyst massa gånger också. Ska ta mig till ett Apotek här i dagarna för att köpa nå receptfria grejer mot pollenallergi. Är rätt övertygad om att det är det som spökar.

För övrigt har jag inte gjort mycket sedan jag skrev sist. Ätit sallad, kollat på tv, badat och sen suttit vid datorn. Har nu suttit och läst massa bloggar. Unga tjejers bloggar, tjejer som mår dåligt och som är nära att ge upp livet. Det blir många tankar och funderingar som börjar att cirkulera i mitt huvud då jag läser dessa bloggar. Hur hemskt det egentligen är att människor som bara levt en liten del av den "normala livslängden", som kanske inte ens vet vad livet går ut på eller som börjat "leva" livet, är beredda på att ge upp. Hur de gör suicidförsök på suicidförsök men ständigt "misslyckas". Varför? Varför mår så många unga tjejer dåligt? Helt uppenbart så måste dagens skruvade samhälle ha något med saken att göra, tror jag i alla fall. Dom här unga tjejerna finns runt omkring oss i samhället, överallt. Men vi "ser" dom inte, eller vad kan annars vara anledningen till att vi inte reagerar och hjälper dom? Eller handlar det om att vi istället "blundar" för dessa individer, att man inte orkar att engagera sig på grund av att man är fullt upptagen med sitt eget? Jag känner verkligen just nu att vi lever i en väldigt mörk värld, att vi "förfinar" och minimerar de problem som finns runt omkring oss i samhället. Det är för jävligt rent ut sagt. Det värsta är att jag är en lika jävla trångsint människa som lever mitt liv och "struntar" i alla problem runt omkring. Jag är för fan patetisk.


Jag tänker på dig varje dag pappa.
Saknaden gör så ont.
Jag önskar att du hade kämpat vidare.
Att du hade kunnat se ett ljus i allt mörker.

Då kom egoist-Ida fram igen.
Patetiska jag.
Suck.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Gumman!Conny försökte i det längsta att orka med ,Han har varit sjuk länge som du vet men det onda tog överhand,men som du vet så har han det bra där han är nu.Vi andra får kämpa vidare med våran sorg och saknad.Älskar dig Kram Carina

2009-05-03 @ 18:13:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0