Potatis i huvudet

Jobbar idag. Har gått bra. Dock fick jag en potatis kastad i huvudet av en personal, och nej, jag menar inte patient utan personal. Haha, sjukt. Men hämnden är ljuv :P

För övrigt har jag inte gjort mycket vettigt. Har återigen varit i Skip-Boträsket med mamsen. Sen har jag kollat på Debatt som handlade om att "självskadetjejer" vårdas på rättspsyk. Debatten gick ändå inte helt åt fanders måste jag säga, men det var verkligen mycket som inte hann bli sagt vilket är väldigt synd. Jag tror tyvärr inte att folk ute i samhället har fått en klar bild av hur vi verkligen arbetar. Det låter som om att så fort en patient säger emot personal eller höjer rösten så blir den isolerad, eller att så fort en patient skadar sig så blir hon bältad eller får tvångshandskar. Jag kan bara säga så mycket som att det INTE stämmer!!! Är lite tråkigt att framställas som om man vore en känslokall människa som inte kan ta en diskussion med patienterna utan att utöva "makt". Men men...saker och ting vinklas så att media får något intressant att skriva om, lite så är det tyvärr..

Nu ska jag bära upp lite kläder, sen ta ett bad. Sen är det bara till att krypa ner i "korgen". Tidig morgon imorn igen. Men det känns ändå helt okej. Tyvärr glömde Majk att ta hemma bananlådor så det blev inget nerpackande av saker för min del. Men imorgon kanske? Aja, nu ska jag lämna datorn.

Sov gott. På återseende.

*BiG HuGs*

Kommentarer
Postat av: moa

´Bra Ida!! Ingen gränser korsade ;)

2009-05-05 @ 23:34:40
Postat av: moa

synd att man inte får ha kamera, isf hade jag lätt förevigat potatiskastet. daniel slängde även juice på mig... fast det var inte med vilje.. tänk att jag aldrig kommer hem ren och fin från jobbet.... =P

2009-05-05 @ 23:37:16
Postat av: moa

haha har du hittat min blogg?? =P jag som tyckte jag hade gömt den så bra för att jag bara skriver skitsaker haha!

2009-05-06 @ 20:00:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0