Helgen

Då har helgen passerat. En mycket lugn och trevlig helg för min och Julians del. I fredags blev vi upphämtade av min mormor och morfar som vi följde med till Stöde. Vi pratade en massa, myste och hade det bra. Jag och morfar, med Julian i vagnen, tog och hälsade på min gammelfarfar under fredagseftermiddagen. Han blir alltid lika glad då han får träffa Julian.


En gammal bild då vi
var på besök i våras.

På lördagsförmiddagen blev det en långprommis runt hela Stöde kändes det som för min del med morfar igen. Efter lite mer än en timmes promenad gick jag och Julian förbi min morbror med familj och hälsade på. Trevligt att träffas då det inte blir så ofta.


Hos min morbror.


Julian såg lite brydd ut innan vi skulle gå.

Tillbaka hos mormor och morfar blev det en dusch, lite lunchintag för att därefter åka tillbaka mot Sundsvall. Mötte upp lillasyster och for sedan vidare ut mot Birsta City på gardinjakt. Efter att ha svansat runt på massa butiker och affärer samt IKEA fann hon vad hon letade. Jag köpte lite småsaker, bla en solhatt till Julian som han ska ha då vi åker till Egypten. Kanonköp då den endast kostade 5 kr.

Vi for sedan hem, packade om väskan för att bege oss mot min fina vän Victoria. Vi hann även med att kramas och pussas lite med pappsen (Robban). Hos Vickis myste vi på och tog det lugnt, skönt då det åskade och blixtrade som bara den. En liten biltur innan det värsta ovädret kom blev det för mig. Spelade lite yatzy, pratade och glodde på massa skräp på tv:n innan vi kröp ner i säng.

Idag har det varit fullt upp känns det som. Morgonen och förmiddagen var i och för sig lugn men sedan har dagen/eftermiddagen gått av bara farten. Julian lämnade jag hos mamma och Micke medan jag och Victoria åkte iväg och storhandlade. Gubben var hemma och tvättade.


Sitta i gunghästen är roligt hos mormor och morfar.

Kärleken arbetar tredje natten i rad nu, hoppas att Julian vill vara någorlunda lågmäld imorgon så han får sova ut. Vi tar nog en prommis efter frukostintag sen blir det en sväng på stan tillsammans med Vickis för att köpa lite strumpor till lillskrutten. Eventuellt kanske lite "dregglisar" och nån mockasin också om det finns nå bra. Nu ska jag plocka undan lite, sedan blir det till att slappa och förhoppningsvis somnar man i någorlunda bra tid.

Kommentarer
Postat av: Victoria

Tack för en superfin lördag och söndag! =) ni är alltid välkomna i mitt hem. <3

2011-08-28 @ 21:24:27
URL: http://www.vickispedia.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0