Bästa vänner

Nu har jag arbetat två kvällspass. När jag kom hem så var det partysugna människor här hemma. Efter någon timme så åkte alla hemifrån, endast jag och min sovandes lilla son var kvar hemma. Ett tag kände jag mig väldigt ensam, men det gick över.

Jag har nyligen haft ett mycket givande samtal med en av mina bästa vänner som gav mig så otroligt mycket med energi och lycka, och framför allt massa kärlek. Jag är stolt över att jag, trots att jag är tjej, har flera bästa vänner. Man får ju ofta höra att tjejer inte kan vara mer än två för att "fungera", att är det fler så uppstår massa konflikter. Men så är det inte för mig. Jag har inte bara en bästa vän, jag har flera. Och jag är fast besluten om att man inte bara kan ha en bästa vän, utan att man kan vara lika mycket bästa vän med flera olika personer. Eller rättare sagt, jag vet att man kan ha flera bästa vänner, för det har jag. Jag är har haft turen att få ha så otroligt fina vänner i min närhet, flera stycken, som betyder obeskrivligt mycket för mig. Ni vet vilka ni är och jag älskar er och finns här för er när ni än behöver mig. I pengar är jag kanske inte rik, men vet ni vad, det spelar ingen roll då jag har människor som ger mig så otroligt mycket kärlek och uppskattning runt omkring mig. Det betyder så mycket mer. Jag älskar er, varenda en av er. Tack för att ni förgyller mitt liv och min vardag. Ni gör livet så himla mycket enklare att leva.

Just idag var det finaste Maria som särskilt förgyllde min dag. Jag har mina underbara vänner utspridda i Sverige, men det spelar ingen roll, jag vet att dom alltid finns där för mig, liksom att jag alltid finns där för dom. Det är sann vänskap. Jag önskar att alla fick uppleva samma kärlek och gemenskap som jag gör. Jag har verkligen underbara vänner som jag inte skulle byta ut mot något. Vad jag har förstått så växer inte sanna vänner på träd, och jag vet inte riktigt vad jag har gjort som förtjänat alla fina vänner jag har runt omkring mig. Hur som helst, tack för att ni finns! Ni är verkligen guld värd och jag är så tacksam att jag får ha er i mitt liv.

Nu ska jag lägga mig så att jag orkar upp imorgon då min underbara lilla son vill vakna. Längtar efter att få krama om honom hårt efter mina långa arbetsdagar.


En av de bästa, Maria. Älskar dig!

Kommentarer
Postat av: Victoria

Åh så sant, bästa vänner, flera vänner. Vi älskar dig. <3

2011-12-05 @ 01:12:56
Postat av: Anonym

Åååh gumman ja blir helt rörd! Tack sötis det där var verkligen vad jag behövde just nu. Jag är så tacksam för er också underbara tjejer, finaste vännerna! Snart ses vi, det ska bli så mysigt och underbart! Älskar dig! Massa kramar Mary

2011-12-07 @ 11:25:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0