Myshelg

I fredags kväll åt vi trerättersmiddag och myste på. Lisa och Ludde kom och myste med oss. Det var väldigt trevligt må jag säga. God mat var det också och min tanke var att jag skulle knäppa kort på det vi åt men jag lyckades bara komma ihåg att knäppa på förrätten. Till varmrätt åt vi viltlax med pressad potatis och haricots verts och till efterrätt blev det ett glas med krossade pepparkakor i botten, en blandning med turkisk yoghurt och vaniljsocker i mitten med skivad färsk mango på toppen. Vännen AnnaMaria lade upp den efterrätten på sin blogg och det var väldigt enkelt och gott må jag säga.


Löjromstoast med äggula

Julian blir så otroligt glad när han ser Ludwig och klappar honom numera fint och försiktigt
med ett stort leende på läpparna. Lilla snälla Ludde bara ligger och kikar så snällt. Fingossarna!



Igår kom lillasyster, Andreas och Mimsy och hälsade på. Linn följde med mig och Julian ner på Kulturmagasinet för att titta då Julians yngsta faster skulle sjunga och dansa. Innan vi åkte ner mot stan fick Julian plaska i diskhon med moster. Jätteroligt tycker Julian att det var.



Idag blir det husvisning innan jag och Julian ska ner på stan till tolv för att träffa Lina. Ska bli trevligt att träffa henne då det var väldigt längesedan nu. I eftermiddag och kväll blir det massa mys med lilla familjen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0