Fiskgryta på Idas vis

Glömde ju att berätta hur det gick med fiskgrytan jag tillagade igår. Den blev bra!

Den innehöll:
Började med att hacka cirka 15 cm purjolök, skalade och rev en stor morot och finhackade en halv röd paprika som jag sedan stekte i smör. Hällde därefter i en burk med krossade tomater samt cirka 3 dl vitt vin. Saltade och pepprade något, la i en fiskbuljongtärning och lite hummerfond samt lite frusen dill. En påse saffran fick också dyka ner i röran. Sedan fick detta koka upp i cirka tio minuter innan jag hällde i några deciliter grädde (3-4 kanske) och redde sedan detta med lite idealmjöl. Detta fick sedan koka och mumsa till sig innan jag la i 400 gram torskfilé. Detta fick sedan koka ytterligare en stund innan jag tillsatte lite räkor samt kräftstjärtar till grytan. Sedan var det klart att avnjutas.

Tyvärr så glömde jag helt och hållet bort att ta någon bild, hade ju kanske varit roligare att se en bild på resultatet. Men som sagt, den blev bra och ingen lämnade bordet hungrig. Den kommer jag göra igen!


Kommentarer
Postat av: Victoria

Låter mumma!! Bjud mig igen så kommer jag!

2011-10-23 @ 01:00:34
URL: http://www.vickispedia.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0