Dragborgen, smörgåstårta och hockey

Då har snart ännu en helg passerat. Galet vad fort tiden går. Fredagsförmiddagen spenderades tillsammans med massa mammor och barn på Drakborgen. Blev dåligt med kort tagna då men det var i alla fall en trevlig förmiddag.


Några bilder från Drakborgen.

Väl hemma igen passade jag och Julian på att vila några timmar för att orka med eftermiddagen och kvällen. Skönt var det då det är väldigt sälllan som jag brukar sova något under dagarna. När eftermiddagen kom och lillasyster hade slutat sitt arbete så åkte vi ut mot Hemmanet. Där blev man bjuden på god mat, tacos. Hjälpte även syrran att färga rödhuvudet så nu är utväxten borta och håret lyser så rött så. Tjusigt värre. En lugn och trevlig kväll.


Julian med moster för några veckor sedan. 

Lördagsförmiddagen spenderade vi hemma hos Robbans faster. Alla hans syskon var samlade och det bjöds på smörgåstårta och glasstårta, mycket gott var det. Trevligt att träffa alla också. Julian fick även träffa en av sina kusiner från göteborg som är uppe på besök.


Kusin Alva och Julian
samt faster Therese i
bakgrunden.

När vi mumsat färdigt där var det dags för hockey. Julian tyckte nog inte att det var alltför roligt att kika på en hel hockeymatch, men duktig var lillgossen. En själv kunde inte heller riktigt fokusera så mycket på matchen då lilleman inte gärna ville sitta still. Middag intogs på Marco Polo och därefter blev det en kopp kaffe hemma hos Johan innan vi åkte hemöver. Väl hemma blev jag segare än någonsin och efter två glas äppelvin tackade jag för mig och la mig runt halvelva. Glad för det idag då jag känner mig pigg och utvilad. Får se vad vi ska hitta på idag, än så länge har vi inga planer.


Julian med faster Maria.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0