Torsdag

Imorse kom mamsen på besök innan hon skulle bege sig på föreläsning. Hon fick då stilla sin Julianabstinens för några dagar framöver. 

Förmiddagen spenderades ute i Birsta tillsammans med fina vännen Vickis som var på jakt efter golv. Något golv inhandlades inte men lite annat smått och gott. Jag köpte bland annat två nya "tuttekassar" vilket var väldigt välbehövligt. Sen fyndade jag en vit blus/skjorta för endast 49 kronor. Victorias fiskar får äntligen syrerikt och fräscht vatten då en ny pump fick flytta in i hennes akvarium. En väldigt trevlig förmiddag med en otroligt fin vän som står mig så otroligt nära.


Vi i somras.

Sedan kom jag hem till mina fina killar. Julian såg sugen ut på ett bad i baljan så där fick han leka en stund vilket han var väldigt nöjd med. Lillgubben älskar att bada. Han kommer troligtvis bo i poolen när vi åker till Egypten, i alla fall om han själv få bestämma. Då blir moffa glad då han får sig en badkompis.



Dagen gick väldigt fort och rätt som det var stod jag i köket och försökte att tillaga dagens middag. Det blev en spenatsoppa, något jag aldrig tidigare gjort. Men den blev bra, både jag och hjärtat blev mätta och belåtna så den kommer jag nog att göra fler gånger. Kan rekommendera att ha knaperstekt bacon till, mycket gott tycker i alla fall en saltälskare som jag.




Mamma och Micke kom förbi en sväng förut då moffa också ville gosa med "klimpen". Glad för det var Julian.



Nu har vi myst en massa och lilleman har somnat. Hjärtat jobbar natt så jag ska bara ta det lugnt och ev läsa lite i en bok som jag lånat av Vickis som verkar sjukt bra/hemsk. Imorgon blir det drakborgen, nice!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0