Stackars lilla Julian



Gårdagen var till en början väldigt bra. Lilleman var mycket piggare och bara lite snorig och rosslig, så skönt tänkte jag då. Lillasyster hämtade upp oss och vi åkte då mot DollarStore och CityGross innan vi for hem till henne. Vi var ute på en promenix och lilleman somnade efter mycket om och men i vagnen. Sov dock inte mer än en halvtimme och var en ledsen liten kille då han vaknade men ville ändå inte somna om. Vi fikade lite och helt plötsligt blev Julian jätteledsen och tog sig mot skrevet. När jag tog av honom byxorna och blöjan så såg man tydligt att lillsnoppen var svullen och en rodnad syntes längst ut. Han grät och grät. Jag ringde sjukvårdsrådgivningen som tipsade mig att ge honom en alvedon och sedan sätta honom i vatten och försöka spola lite vatten över snoppen. Skulle det inte bli bättre eller komma tillbaka så skulle jag höra av mig igen. Gjorde som hon sa och efter detta så var allt bra och det såg ut som vanligt. 

Julian mådde sedan som vanligt och vi var ute och lekte lite innan vi for hemåt. Hann inte vara hemma speciellt länge förrän samma sak hände igen. Den här gången tyckte Julian inte alls att det var nå skönt att bada utan han grät och var så ledsen. Jag ringde till sjukvårdsrådgivningen igen och fick prata med samma sköterska och hon hänvisade oss att åka till primärjouren så en läkare fick titta till Julian. Jättetrevlig och bra var hon. Jag och Robban åkte ner med lilleman och kom dit strax innan halvsju. Ensamma var vi verkligen inte där utan väntrummet blev fullare och fullare ju längre tid vi väntade. Efter cirka två timmars väntan fick vi komma in i ett rum där vi fick vänta i ytterligare en halvtimme på läkaren. Han konstaterade, som även sköterskan på sjukvårdsrådgivningen trodde, att Julian har fått en infektion under förhuden och behandlingen mot detta är att spola rent med badvatten tre gånger/dag i några dagar. Skulle det inte bli bättre när helgen passerat skulle vi återkomma för att få antibiotika utskrivet. Strax innan halvtio var vi hemma igen, trötta alla tre.

Julian har sovit bra inatt, vaknade dock strax efter fem och hade då väldigt ont. Fick alvedon men har sedan mått bra. Vi fick med oss några tiomilliliterssprutor som vi ska använda för att spruta in vatten under förhuden och skölja rent med. Skulle göra detta imorse och det var inte lätt kan jag lova. Psykiskt jobbigt var det också då Julian inte alls tyckte att jag skulle vara där och röra och han vände och vred sig, gnällde och grät då mamma höll i honom och jag försökte få sprutan på rätt plats. Usch, det kändes som ett övergrepp men enligt läkaren så brukar det gå lättare och lättare för varje gång då barnet känner att det känns bättre efteråt. Jag hoppas att det stämmer, annars vet jag inte alls hur jag ska orka med detta. Det skär i hjärtat på mig när min lilla kille inte mår bra och har ont.

Nu ligger lilleman och vilar. När han vaknar är det dags för mer alvedon och spolning nummer två. Wish me luck...

Oj vad mycket text det blev, bra jobbat om du orkat läsa igenom allt detta :)


Kommentarer
Postat av: Vickis

Läser allt <3

2012-04-29 @ 00:05:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0