Gränssättning

Idag var det meningen att jag skulle till bvc för att lyssna då en barnpsykolog skulle prata om gränssättning. Julians bvcsköterska ringde vid tolvtiden och berättade att barnpsykologen blivit sjuk och att träffen då blev inställd. Ny tid för detta skulle vi få något framöver.

Gränssättning är ett väldigt aktuellt ämne och jag ser fram emot denna föreläsning då vårt lilla gullefjun är väldigt trotsig och bestämd numera. Han är inte alls den där glada och nöjda killen hela tiden som han varit, även om han är väldigt glad och underbar för det mesta. Får han inte som han vill så skriker han så han nästan tappar andan, tar man av han något som han inte får ha blir han helt galen. Man blir väldigt frustrerad stundvis och ibland känns det som att tålamodet inte räcker till. Med andra ord känns en föreläsning om gränssättning väldigt nödvändigt för att förhoppningsvis få några bra tips och råd. Nu låter det som att jag upplever vardagarna med Julian som otroligt jobbiga, men så är det inte, jag njuter och älskar att få vara med min lilla skatt då han är helt underbar och sprider så mycket kärlek och lycka. Positivt tycker jag faktiskt att det är att lilleman har en egen vilja och vet vad han vill, även om det ibland blir lite väl mycket.


Världens underbaraste lilla kille!

Dagen har flugit förbi känns det som. Lillasyster kom förbi vid tolvtiden och har umgåtts med oss. Vi åkte iväg och handlade lite och Julian blev inte alls nå glad när hon skulle åka hem. Tvättat några maskiner, plockat och städat lite har jag också hunnit med idag.

Fick under förmiddagen beskedet om att Robbans farfar somnat in. Det kommer alltid att vara jobbigt när någon går bort, även om det är en gammal människa...

Vila i frid Tord


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0