Olearys, klippning och mys



Jag somnade innan elva igår kväll vilket var skönt då lilleman vaknade strax efter sex imorse. Åt frukost, myste och hade det bra. Efter Julian ätit lunch åkte lilla familjen ner till Olearys där jag och hjärtat åt. Det var väldans mysigt och gott. När vi sedan kom hem igen var det dags att gå ut och "rasta lilleman" medan solen fortfarande var uppe. Han gick på bra trots att det var väldigt halt ute.



När vi kom in igen åkte Julians kläder av och jag satt han i sin stol med datorn framför honom så han kunde kolla på Babblarna och bli lite distraherad av det medan jag klippte honom. Så nu är det långa håret i nacken, ja över hela huvudet, borta. Det blev kanske lite väl kort fram vid pannan och säkert inte helt jämnt överallt men det är inte helt lätt att klippa en liten varelse som rör sitt huvud lite när han känner för det. Dessutom hittade jag ingen kam så jag fick använda en borste, men det funkade väl det också. Jag blev inte helt missnöjd i alla fall och framför allt är jag rätt övertygad om att det är skönt för Julian med kortare hår då han blir så varm i kalufsen.



När håret var klippt så blev det ett bad för mig och lilleman. Sedan har lilleman ätit middag och kvällen har bestått av lek och mys. Nu sover han sött och jag kikar på Sofias änglar. Jag och hjärtat ska kika på någon film sedan, efter det blir det nog sängen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0