Öppna förskolan och nya firrar

Idag följde jag och Julian med Sandra och hennes kids Ludde och Charlie på öppna förskolan. Det var trevligt och Julian hade det skojigt värre. Jag hann väl inte att surra sådär jättemycket med dom andra mammorna då Julian sprang runt och lekte för fullt. När vi skulle åka hem så var han helt slut och slocknade tvärt i bilen. Jag åkte ut till Arken och köpte mig fem nya platys (fiskar) samt lite nya växter till akvariet.




Något vidare roligt väder har det inte varit idag, även fast solen sken mest hela dagen, då det varit isbana på gatorna samt att det blåst mycket och kallt. Så eftermiddagen har vi spenderat inne. Tillagade dagens middag som blev baconlindad kycklingfilé fylld med färskost, soltorkade tomater och färsk basilika. Till detta serverades ugnsrostad potatis och lök med en ädelostsås samt en sallad.



För en liten stund sedan blev jag klar med städningen av mitt akvarium så nu har mina fiskar och räkor fått det rent och fint. Hjärtat har åkt till jobbet för ett nattpass och lillgosen sover sött på övervåningen. Själv har jag fått ont i huvudet så det blir nog en tidig kväll för min del. Hoppas på mindre blåst och mindre isbana imorgon så vi kan vara ute och få lite frisk luft.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0