Trött tjej idag

Min helg har bestått mestadels av jobb. Efter lördagens dagpass var jag trött och energilös så kvällen spenderade jag och kärleken liggandes i varsin soffa framför tvn och melodifestivalen. En tidig kväll blev det för att kliva upp tidigt på söndagsmorgonen. Ett långpass på 14 timmar avverkades igår och det gick bra.

Inatt vet jag inte vad det var med lilleman. Han vaknade vid halvtre och gnällde. Försökte att lägga ner honom igen men han satt sig upp lika fort, tog upp honom och myste med honom för att därefter lägga ner honom igen men han satt sig återigen upp på en gång. Till slut gjorde jag iordning en flaska välling och efter att han druckit den somnade han om för att sedan vakna kl sex. Jag kände mig bakfull då kan jag lova, så trött var jag men det gav med sig rätt fort. Efter lite frukost stod badning på schemat.


Nöjd liten kille i badet.

Förmiddagen blev därefter väldigt tuff och jobbig då den lilla killen var otroligt trött men blev helt hysterisk och ville inte alls sova. Jag kommer inte ihåg då jag såg min lilla skatt så ledsen och hysterisk sist och det gjorde verkligen ont i hjärtat på mig. Han somnade aldrig innan vi for iväg för att hämta upp Vickis utan det blev en liten tupplur i vagnen under tiden då vi handlade lite föda istället.



Vi var nog halvsega alla tre, mest jag.

Hela eftermiddagen har vi sedan spenderat hos fina Vickis. Jag blev helt slut efter fikat och låg och halvsov i soffan medan Julian och Vickis umgicks och ordnade med middagen. Det var verkligen otroligt skönt att bara vara och sega på. God middag bjöd även vännen på, älgstek med potatismos, kantarellsås och svartvinbärsgelé. Smaskigt var det! Tusen tack för idag gumsan, du är helt underbar!


Den mumsiga middagen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0