Barcelona - del fyra

Tisdagen startade vi med att köpa med oss frukost för att sedan gå till den stora parken där vi satt oss och åt samt spelade lite yatzy. Vi bestämde oss sedan för att ta oss till stranden så vi gick mot den. Vädret denna dag var sol med moln och ibland blåste det. För mitt brända skinn var detta ett alldeles perfekt väder.




Vi gick sedan in mot stan och stannade efter hamnen på en restaurang där vi åt lunch, tapas och till detta drack vi en Sangria.




Vi strosade omkring i den äldre delen av stan och gick på många små mysiga gator. Kikade i lite butiker samt stånd och jag köpte ett fint linne till Julian som var handgjort. Innan vi begav oss mot hotellet för att göra oss iordning för kvällen satt vi oss hos på den lilla asiatiska kvinnans restaurang och drack några öl och åt lite ost.

Innan vi gjorde oss iordning var vi också in på en supermarket som låg vägg i vägg med hotellet där vi köpte en flaska mousserande rosévin för ynka 15 svenska kronor. Den smuttade vi på under tiden vi gjorde oss iordning för den sista kvällen i underbara Barcelona. Vi gick bort till Sagrada Familia där vi hittade en restaurang där vi kunde avnjuta paella. Denna paellan var inte i närheten av så god som den vi åt andra kvällen men det var mycket godare än de tapas vi åt kvällen innan.





Mätta och belåtna gick vi sedan till Marc's där vi drack varsin god mojito innan vi gick hem och packade ner våra saker för att sedan sova för att orka kliva upp tidigt på onsdagsmorgonen.



Det gick smidigt att ta sig till flyplatsen och jag må säga att kollektivtrafiken i Barcelona är väldigt lättillgänglig och smidig. Frukost åt vi på flygplatsen och sedan blev det lite handlat i en taxfree samt ett par jeansshorts till Julian som jag hittade på Zara innan vi gick ombord på planet som tog oss till Arlanda.



Där var vår Barcelonaresa över och det var en helt underbar semester med en helt underbar vän. Tusen tack Victoria för härliga och oförglömliga dagar!

Sen var det helt underbart och obeskrivligt att få mötas av min lilla kille som kom springade med öppna armar mot mig då jag klev innanför dörren på falkan 7. Att träffa min stora kärlek var inte helt fel det heller. Det är väl ändå så, borta bra men hemma bäst.


Kommentarer
Postat av: Emelie

Åh vilka härliga bilder du lagt ut!! Vad underbart med en liten tjejtripp! :-)

2012-05-28 @ 15:39:20
URL: http://emelieth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0