Vattna blommor

Oj vilket fint väder det bjöds på igår, så otroligt härligt! Man känner på en gång att man blir piggare och känner sig gladare då solen skiner och värmer skönt. Förmiddagen spenderade jag dock inomhus och städade men då lilleman vaknat efter sin vilostund mitt på dagen åt vi lunch och gick sedan ut. Idag verkar solen dessvärre lysa med sin frånvaro...



Julian har ju sovit sämre en tid nu och igår vaknade han innan halvsex. Inatt/imorse vaknade han till vid fyrasnåret men lyckades somna om för att sedan vakna igen 06.40. Vet inte riktigt varför han vaknade då, nu när han inte hostat en massa som de tidigare nätterna och hungrig var han inte heller. Vi har ju verkligen varit bortskämda med att Julian sovit bra genom nätterna och inte vaknat under nattens gång under en lång tid så jag känner mig ovan och tycker det är jobbigt att vakna flera gånger under natten samt att kliva upp så tidigt. Jag hoppas att vår lilla kille får tillbaka sitt vanliga sömnmönster snart.

Efter att vi ätit frukost hittade Julian rätt på vattenkannan som han tycker så mycket om. Han springer på en gång till vardagsrummet, klättrar upp i soffan och ställer sig och "vattnar" blommorna i fönsret, gullungen min. Förstår inte att han tycker att det är så roligt men det är det tydligen.



Idag ska jag ner på stan och luncha med min kusin Johanna och lilla Lexie. Blir även en runda på stan för att se om jag hittar lite nödvändigheter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0